Vecka 41

 
Vilken seg och skön morgon jag har haft. Jag vaknade vid 8 och kunde inte somna om så jag gjorde
i ordning lite bananplättar och satt mig i soffan framför nyhetsmorgon. Ja, det kanske är lite väl
många vuxenpoäng på den men jag tycker att det är mysigt. Annars känner jag mig väldigt seg idag,
jag ska ta en dusch snart innan jag lägger mig i soffan för att fortsätta läsa en bok som A kom hem med igår.
Annars är det bara lite tvätt och småfix som står på schemat idag!
 
Idag går vi ju in i vecka 41 och jag kan ändå glädjas åt att jag inte alls känner mig lika frustrerad som igår.
Jag tror att vi kände oss lite extra frustrerade för att det var dagen då han var beräknad och för att det inte fanns några tecken på att han ville komma ut. Nu tänker jag att det bara är att gilla läget, vi kan inte påverka
någonting, han kommer väl när han är redo. :)
 
Bebis v.41 - Det börjar närma sig nu (allt är klart) och förlossningen kan sätta igång när som helst.
En fullgången graviditet är bäst för både dig och barnet men ibland tar det lite längre tid, så håll ut!
Snart kommer ni möta erat barn för första gången!
 
 
Egentligen gillar jag inte alls att lägga ut så avklädda bilder men jag vill ändå visa hur mycket som faktiskt
har hänt med magen de sista fyra veckorna. Jag som inte trodde att det skulle hända mycket mer när
jag var i vecka 36 men jag hade fel igen (jag har inte haft annat än fel under denna graviditet, haha).
Det är också nu de sista veckorna jag har börjat sova väldigt dåligt på grund av illamående bland annat.
Jag har också svårt att gå längre streckor (läs ca 50m) då jag får ont i rygg och ljumskar, men det som
stör mig egentligen just nu är väl att jag tampas med smärtan vid revbenen samt alla dessa sammandragningar
som har ökat drastiskt de sista dagarna.
 
Tur att allt detta är såå värt att stå ut med, jag kommer alltid att beskriva min första
graviditet som något väldigt bra och fint!!
 
 

Kommentera här: