Nästan en hel centimeter

 
Jag och Dewin har börjat de här två dagarna med att gå en längre promenad på en timme, det är
så skönt men herregud vilket dåligt flås jag har.. Jaja det ska vi börja jobba på nu!
 
 
När jag fyllde år fick jag ett presentkort på intersport och jag tänkte att det var utmärkt att lägga det 
på ett par nya löparskor eftersom jag har lovat mig själv att börja jogga så fort min kropp har återhämtat 
sig tillräckligt. Inne på intersport kom det som vanligt fram en personal och frågade om jag ville
ha hjälp med något. I vanliga fall tycker jag inte om det men den här gången tänkte jag att jo nu ska
jag ha hjälp så att jag hittar ett par skor som passar just mina fötter. 
 
Han började leta och jag testade hur många skor som helst men vi hittade inte några som passade,
antingen passade de inte eller så föll de mig inte i smaken. Till slut hittade jag ett par skor som jag 
älskade men tyvärr kändes de inte riktigt hundra då de klämde lite på vänster fot (den är större än 
min högra) och storleken större fanns inte. Personalen kände och klämde framme vid tårna och tyckte att 
det var jätte konstigt att de inte passade och bad om att få mäta mina fötter. Medans han gjorde det sa jag 
något i stil med att ja jag vet ju att min vänstra fot är lite större än den högra då han utbrister till svar
"liite? den är ju typ en hel centimeter större"..
 
Det slutade i alla fall med att jag inte fick med mig några skor hem 
för att de inte hade några som passade mina fötter och behov. Väl hemma bestämde jag mig för att 
chansa och beställa ett par New balance skor och tog då en halv storlek större än vanligt eftersom min
vänstra fot var så himla mycket större. Tror ni att de passade? NEJ, de var ju för stora (även på min
gigantiska vänsterfot) så efter att jag hade returnerat dem och fått tillbaka dem i min vanliga storlek satt
de som en smäck, så fuck den personalen på intersport.. Mina fötter är normala, haha!
 
Jag har invigt skorna dessa två dagar och dem är helt fantastiska. Det ska bli spännande
att se hur de känns att springa i sen, men med tanke på att stabiliteten finns där så borde
det inte vara några problem. Och inte nog med att det är funktionellt bra, de är skit snygga också!!
 
Angående det jag skrev om min nervositet över BVC i förra inläggetkan jag meddela att det gick jätte bra,
Dewin hade gått upp och han följer den berömda kurvan mycket bra!!
 

Kommentera här: