Tillbaka i Vetlanda

 
 
 
 

Sent i onsdags kväll var vi tillbaka i Vetlanda. Besöket hos BVC på Torsdagen hade blivit ombokat men jag hade en tid på vårdcentralen så vi åkte som planerat ändå. Jag tänkte att det skulle vara skönt med ett par lugna dagar tillsammans innan A skulle börja jobba efter semestern igen, men det har varit allt annat än lugnt. Jag vet inte hur många gånger jag har tänkt att jag ska skriva här men det har verkligen inte funnits tid.

I Torsdags blev våran lilla kille redan två månader så vi passade på att ta tag i det där med hans namn och besökte skatteverket för att få in papperna. Två hela månader alltså, vad tiden går fort alltså. Troligtvis har han kommit in en tillväxtperiod nu då hans beteende har ”avvikit” från det tidigare mönstret han har haft. Han är mer mammig och pappig och är väldigt beroende av närhet så bärselen är våran bästa vän här hemma just nu. Matningen ser också annorlunda ut sedan vi kom hem, helt plötsligt tar han inte flaskan som han tidigare inte har klarat sig utan (det kommer ett specifikt inlägg om matningen under veckan). Det här gör mig väldigt orolig då jag får för mig att han ”svälter” men vi har tid hos BVC idag så jag hoppas att det kan lugna mig. Allt detta har i alla fall gjort att allting vi gör tar liite längre tid, men inte alls mig emot, jag har tid!

I fredags började vi pyssla lite med inbjudningskorten till dopet, det tog ett tag innan vi fick fram ett resultat som vi båda blev nöjda över. Jag måste nog säga att jag har tur som har en sambo som tycker att det är roligt att hjälpa till lite med pyssel någon gång ibland, annars hade jag aldrig blivit klar. Korten är inte klara än men allt pill är i alla fall klart så förhoppningsvis kan vi skicka ut dem under veckan.

I Lördags tog vi en paus från pysslandet och åkte till Jönköping. Vi hade en jätte mysig dag tillsammans och det gick hur bra som helst med Dewin. Jag passade på att utnyttja mitt presentkort jag fick i födelsedagspresent på Intersport då Jönköping faktiskt hade ett sortiment som föll mig i smaken, sen att de dessutom hade ett erbjudande ”tre för två på alla kläder” var bara ett plus. Det blev också lite nödvändiga saker till dopet från IKEA, annars tycker jag att IKEA har blivit såå tråkigt. Det känns som de har haft samma sortiment med samma priser i hur många år som helst!? ..

 

Idag har vi våran första återträff med föräldragruppen och jag är faktiskt lite nervös över det om jag ska vara helt ärlig. Förra gången vi träffades på föräldrautbildningen kändes det inte som att vi hade så mycket gemensamt med de andra paren eftersom vi inte kommer härifrån. Jag antar att det är så i de flesta mindre orter, på något sätt kan man alltid relatera till varandra om man är uppvuxen på orten. Men vad vet jag, det kanske blir bättre nu när vi har fått barn. Jag är i alla fall glad att A följer med mig.

 

 Fick bland annat med mig dessa skit snygga leggins hem från Intersport.

En liten sneak peak

 

Kommentera här: