Din högra hand

 
Den senaste tiden har jag verkligen flyttat runt och det har vart 
väldigt påfrestande många gånger, tankarna kommer ganska ofta
då jag undrar hur mitt liv skulle sett ut om jag aldrig lämnade Hallsta?!
 Jag antar att det slutar på plus minus noll för det finns mycker positivt
men även negativa saker med det.
 
 Något jag verkligen har lärt mig är att uppskatta är mina vänner.
När man bor så som jag gör nu och inte har så mycket människor
runt om sig i vardagen så saknar jag mina vänner helt otroligt mycket,
jag saknar att bara kunna ta en spontan fika eller att få ett samtal
"ska du med dit idag? " eller bara ta en spontan utgång eller
att det bara plingar på dörren och där står någon som vill komma
och hälsa på bara för att.
 Mina vänner är verkligen guld värda och jag älskar dom verkligen
 men någonting som gör mig så himla ledsen att höra är när
någon känner sig totalt sviken av sin vän, känner att den vännen
inte bryr sig längre.
 Vi måste tänka på att våra vänner är det mest dyrbaraste vi har,
det spelar ingen roll hur mycket jag älskar min pojkvän t.ex.
vi måste ändå ha någon som vi kan bolla ideér med, få
prata av oss med, finnas för, njuta av, bara vara med för
har du inte det så kommer du inte att fungera som människa
och i och med det så är det många bitar i ditt liv som går till spillo..
 
Jag vill inte säga att jag sitter här och vet bäst men det är såhär
det fungerar för mig. Visst har jag känt mig sviken stundtals men
jag är säker på att jag har fått mina vänner att känna likadant
vid ett par tillfällen, sånt händer ju men det som inte får hända är ju att
man börjar tveka på om sin vän verkligen bryr sig.
 Kanske är vännen för upptagen med sina egna problem?
eller är han/hon bara allmänt uttråkad och ointresserad av det du säger. 
 
Ta hand om era vänner,
Glöm aldrig att din vän är din högra hand,
Det är han/hon som är pelaren som håller upp dig när du håller
på att rasa.
 
 
1 Jossan:

skriven

Helt rätt! :)

2 Tessan:

skriven

Du är min högra hand! <3

3 Nadine:

skriven

<3

Kommentera här: