Återträff & BVC besök

 

Återträffen med föräldragruppen gick bra, det var endast en tjej där från förra gången och en ny tjej som har tillkommit. Vi pratade om hur förlossningen var och våra upplevelser av dem osv. Det var riktigt intressant att höra hur andra har haft det. När vi träffades för första gången på föräldrautbildningen i våras fick killarna gå in i ett rum och vi tjejer i ett annat, sedan skulle vi få ner våra tankar om hur vi trodde att våran bebis skulle se ut genom att måla med vattenfärg. Jag är verkligen hur kass som helst på att måla, men det blev något bättre när de bad oss att dränka pappret i vatten så att det inte skulle bli allt för seriöst. Igår fick vi i alla fall se den andres teckning och här ovan ser ni vårat resultat.

 

BVC besöket gick också bra igår, han hade gått upp fint och ligger något över sin tillväxtkurva. Trots detta kan jag fortfarande inte riktigt slappna av och känner fortfarande oro över maten. Det är tur att vi har en riktigt bra BVC sköterska som märker detta och gör allting för att lugna mig. Egentligen skulle vi inte ha gått tillbaka till henne förrän om en månad men hon bokade in oss om tio dagar för att jag ska kunna känna mig trygg och något lugnare.

 

Här hemma har vi varit vakna sedan klockan sju efter en helt okej natt bortsett från lite magknip vid 04. Dewin sover och jag passar på att pyssla lite här hemma, när han har vaknat och ätit ska vi iväg och köpa en present till A som fyller år i morgon och sedan ska jag sätta mig med dopinbjudningarna, en helt okej Tisdag om ni frågar mig. Hoppas ni får en fin Tisdag

 

Kommentera här: