Aurora-samtal

Idag är det en tung dag, jag känner mig allmänt otymplig och är så långt ifrån att känna
positiv energi som jag kan komma. Min kropp är tung och behöver vila, egentligen tror jag att den
är i behov av mer vila än vad jag har möjlighet till i dagsläget..
Jag börjar för första gången förstå hur viktigt det är med vila, och hur mycket det är värt
att låta kroppen vila ordentligt innan förlossningen. Jag har lovat mig själv att jag ska vara
hemma ca 2-3 v innan bf nästa gång.
 
Idag har jag varit på förlossningen i Eksjö för ett aurora-samtal med en barnmorska.
Jag upplever att det var ett bra samtal, vi pratade om vad min rädsla grundar sig i samt hur jag
vill ha det vid förlossningen. Tyvärr har jag också kunnat konstatera att det inte finns någon
som kan hjälpa mig mer med detta just nu, jag har bestämt mig för att försöka att inte tänka så mycket
på det och ta förlossningen som den kommer. Allt detta för att det inte finns någon som kan tala om
för mig hur just min förlossning kommer att se ut!
 
Jag fick också frågan om jag hade läst mycket om graviditet och förlossning och jag berättade som det var,
jag läste mycket i början men när jag kände att jag inte kunna släppa fokus från de sämre
bitarna bestämde jag mig för att sluta läsa. Jag har alltid skämts lite över att jag inte är så
påläst, men idag fick jag beröm för det vilket förvånade mig. Barnmorskan sa också
att jag hade väldigt kloka och realistiska tankar, jag känner mig så långt ifrån klok och
realistisk just nu, men det gjorde mig ändå väldigt glad då jag har känt mig
ovanligt dum och trög den senaste tiden.
 
 
 

Kommentera här: