Vecka 42 & förberedelser inför examen

 
Idag går vi in i vecka 42 och vad kan jag säga annat än välkommen. En liten tröst är i alla fall
att jag vet att detta är sista veckan, dock skrämmer det mig att våran inbokade tid för igångsättning närmar sig.
Jag hade gärna sett att kroppen fick starta det själv då jag på något sätt lutar mig tillbaka på tanken om
vetskapen att kvinnans kropp är skapad för att föda barn. På något sätt känns det inte som att jag kan
lita på min kropp om förlossningen behöver sättas igång..
 
Förkylningen vill i alla fall inte släppa och jag är fortfarande lika hängig men idag har jag verkligen inte tid med detta.
Tidigare idag har jag spenderat typ två och en halv timme nere i Centrum för att försöka hitta en
klänning att ha på min examen i morgon. Jag fick lite smått panik då det fan inte är lätt att hitta en
klänning som sitter fint på en höggravid kvinna. Antingen är klänningen skuren på ett sätt som inte funkar
med en kanonkula på magen eller så ser jag ut som ett tält, ELLER så är klänningen för tajt över magen..
Jag fick i alla fall med mig en klänning hem till slut även om den inte kändes hundra, jag ska testa
den här hemma i lugn och ro och be A om råd när han kommer hem. Passar den inte får jag lämna tillbaka den
i morgon. Man kan ju hoppas att bebis väljer att komma ikväll/i natt/i morgon så jag slipper detta problem, haha.
Idag måste också lägenheten städas "dom krafterna fanns inte igår", det ska lagas mat och en
smörgåstårta ska göras. Som sagt är det lite stressigt då jag inte orkar göra så mycket på grund av
förkylningen men det bara måste göras för ikväll kommer mamma, mormor och Johan!

Kommentera här: