Den stora dagen är här

Idag är det den där dagen som vi har väntat på sedan vi fick beskedet att vi väntade barn.
Jag har ju hela tiden varit så säker på att det skulle bli en Maj-bebis men ack så fel jag har haft,
inte finns det några tecken på att det skulle bli någon bebis idag heller. När vi gick in i vecka 40 förra
veckan så skrev jag att det förhoppningsvis skulle bli den sista veckan men vi får se, i morgon går
vi in i vecka 41. Jag vet att jag låter väldigt frustrerad men det är faktist just vad jag är, vi har
vetat att "han kan komma när som helst" i flera veckor och det gör att väntan har känts såå lång.
Egentligen är det inte konstigt att han inte har kikat ut än, det är ju bara 5% som föds på det
utsatta datumet, men han får gärna tillhöra en av de 5% tycker jag.
 
Annars är det en seg dag idag, jag unnade mig en lång sovmorgon efter en natt med väldigt
dålig sömn. Nu på eftermiddagen åkte jag till centrum för att kolla om jag kunde hitta en klänning till min
examen, det fanns några intressanta men förhoppningsvis har bebis kommit nästa vecka så jag kan gå
tillbaka och prova då. Nu ska jag börja med maten så den förhoppningsvis är klar tills A kommer hem,
att maten är klar när han kommer hem från jobbet är det minsta jag kan göra för honom, om ni bara
visste vad han har gjort och gör för mig just nu!!
 
 

Kommentera här: