Vecka 23

Det har varit en lång dag idag med skola och ett spännande studiebesök.
Jag var jätte trött när jag kom hem, men efter att A åkte på träning passade jag på att ta en
lång dusch samt att pyssla om mig själv lite, så nu ska jag snart sova.
 
Idag går vi in i vecka 23. Om jag ska vara ärlig så tänker jag inte så mycket
på att jag är gravid för tillfället. Däremot har jag börjat känna av en enorm trötthet igen.
 jag försöker verkligen att ta det lugnt och lyssna på kroppens alla signaler men jag
är orolig för att jag kommer vara tvungen att ta det ännu lite lugnare framöver.
Min hud har även blivit ännu känsligare (den är alltid känslig på vintern) och det
har resulterat i en extrem klåda som gör att jag har fina rivmärken på magen,
även om jag smörjer in mig flera gånger om dagen. 
 
Barnet v.23: Barnet är nu ca 20 cm långt mellan huvud och tjärt och väger ca 465 g
i början av veckan och ca 550 g vid veckans slut.
Man kan fortfarande ana skelett och organ genom barnets hud.
Barnets hörsel förbättras och de kan nu urskilja olika ljud både inifrån och utifrån din kropp.
När ditt barn föds kommer det att känna igen din röst på både tonläge och rytm.
Du kan stimulera ditt barns utveckling av nervsystemet genom att prata med
och sjunga för ditt barn redan nu.
 


 
 
 

Kommentera här: